Як найефективніше мінімізувати виникаючі конфліктні ситуації серед малят? Як знизити рівень стресу у період звикання до перебування у оточенні інших дітей? Особливо це стосується дітей раннього віку, які тільки нещодавно опинилися у дитячому колективі.
Велику роль (ситуативну, оперативну) відіграє віртуозність вихователя. І просто людське прагнення педагога, і професійні обов’язки часто роблять практично неможливе задля гармонізації і збереження здоров’я та настрою, та ще й для виховання 15, а то й 20 малюків одночасно.
Величезну ж роль (базову) відіграють саме батьки. Батьки знають особливості своєї дитини з народження. Створюючи комфортні умови для її щасливого дитинства та гармонійного розвитку, вони мають відповідально підійти до питання соціальної адаптації свого маляти. Це – виховання та відповідальність. А виховання, як нам відомо, свої плоди все ж таки приносить))
Виховання САМОСТІЙНОСТІ (дитина буде більш впевненою в собі).
Виховання ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ за свої дії.
Виховання ПОВАГИ до інших,...
Дуже важливо навчити дитину аналізувати ситуацію та приймати саме оптимальне рішення.
Наприклад:
Ситуація 1. Ваш малюк сором’язливий, дуже спокійний, любить тихенько гратися і нікого не чіпати. А поруч з ним – інше маля, активне, непосидюче, що звикло завжди отримувати бажане. І починає забирати (краще б просто попросив)) саме цю машинку.
Варіанти дій/Можливі наслідки:
1.1. Просто віддати, спокійно чи заплакавши / дитя засмутилося, при повторюванні – досвід: «Віддай, коли забирають, все одне нічого не зробиш».
1.2. Не віддати / можливо, забере силою, а можливо – ні; – досвід: «Треба бути більш сильним – не буде ніхто ображати».
1.3. Покликати вихователя / не забере – досвід: буде знати, що можна просити допомоги і питання вирішиться.
1.4. Подумайте самі.
Ситуація 2. Погляд навпаки. Ваш малюк активний та непосидючий. А поруч з ним – інше маля,тихенько грається такою зараз бажаною для вашого машинкою!
Варіанти дій/Можливі наслідки:
2.1. Забрати / може, віддасть, може ні, може доведеться стукнути, може, дасть здачі(( - досвід: «Сила – не завжди може перемогти, якщо інший теж сильний».
2.2. Попросити / вірогідно, дасть. У казках чарівні слова типа «Будь ласка» завжди діють – досвід: слова-прохання більш результативні і наслідки не болючі. Правда, дуже легко))
2.3. Подумайте самі.
Ситуація 3: придумайте і проаналізуйте наслідки.
Який варіант дієво-наслідкових зв'язків та отриманого досвіду ви б бажали для своєї дитини?
Наші діти вчаться жити серед однолітків. Різних. Ми, як батьки, розуміємо цей важливий і досить непростий період їхнього життя. І допомогти своїм дітям вже зараз ми зможемо, відкрито спілкуючись між собою, обговорюючи ситуації, які виникають між дітьми і навчаючи своїх малят, як їм краще себе вести.
Виховуючи культуру, повагу до іншого та вміння не тільки відстоювати свої інтереси, а й враховувати інтереси інших. Бажано, без конфліктів та штовханини.
І, так як діти раннього та дошкільного віку легше за все сприймають гру та казку – вчить малят на казках та граючись, на прикладі зайчиків та білочок, котиків та слоненят,))
І ще.
Навчайте свою дитину альтернативним поведінковим реакціям, самоконтролю та перенаправленню енергії.
Наприклад: якщо дуже розсердивсь і хоче когось вдарити - нехай міцно стисне кулаки, поб'є подушку, стисне зуби і поричить, швидко поприсідає, постукає по підлозі, помаше руками у повітрі, як боксер,... Ми знаємо, якщо енергія накопичилася - ій треба дати вихід. Важливо навчити дитя це відчувати, розуміти і перенаправляти її без завдання шкоди собі та іншим.
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.