– організовує та проводить щорічні медичні огляди;
– готує на підставі результатів медичних оглядів списки до наказу про розподіл дітей на медичні групи;
– визначає допуск до занять дитини після перенесених захворювань;
– контролює навантаження на заняттях з фізичного виховання;
– контролює відповідність приміщення де проходять заняття санітарно
– гігієнічним вимогам і вимогам техніки безпеки;
– здійснює медичне обслуговування фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів;
– проводить просвітню роботу з педколективом, батьками про здоровий спосіб життя та виховання здорової дитини.
У структурі заняття виділяємо 3 частини: вступну, основну, заключну.
Протягом заняття складаємо протокол. Вступна – шикування, перешикування, різні види ходьби, біг, комплекс ЗРВ (для рук, плечового пояса, тулуба, ніг). Завдання вступної частини – активізувати увагу, підготувати організм дитини до фізичних навантажень, створити позитивний настрій. Тривалість 6-12 хвилин.
В основній частині – розучуємо та закріплюємо основні рухи: стрибки, біг, лазіння, метання, виконання вправ на рівновагу, рухливі ігри. Завдання основної частини розучити та навчити основним рухам, розвинути фізичні якості. Тривалість – 15-20 хвилин.
До заключної частини – включаємо ходіння та вправи на дихання, малорухливі ігри, ігри – медитації, різні види масажів. Завдання: забезпечити поступовий перехід від активної роботи м’язів до стану спокою, зменшити рухову активність, та зберегти бадьорий настрій. Тривалість: 2-3 хвилини.
Рухову активність на занятті визначає методист за допомогою методу індивідуального хронометрування і обчислення моторної та загальної щільності. № – 4 – 65%; 5 – 70%, 6 – 75%.
Правильність дозування фізичного навантаження визначаємо методом пульсометрії. Пульс дає змогу визначити яким чином фізичне навантаження впливає на роботу серцево-судинної системи організму.
Медична сестра чи вихователь під час заняття підраховує частоту пульсу 1-2 дітей основної фізичної групи.Щоб визначити частоту пульсу за 1 хвилину підраховуємо кількість ударів за 10 секунд, а отриманий результат множимо на шість. Підраховуємо частоту пульсу 6 разів: на початку заняття, після виконання комплексу ЗРВ, після проведення основних рухів, після рухливої гри, після заключної частини, через 3-5 хвилин після закінчення заняття.
Структура заняття є правильною, якщо фізіологічна крива показує:
– поступове підняття пульсу порівняно з вихідним показником;
– максимальний показник пульсу після рухливої гри;
– зниження пульсу впродовж заключної частини;
– частота пульсу через 3-5 хвилин після заняття дорівнює вихідному показнику.
Правильність побудови занять та відповідність фізичного навантаження фізіологічним можливостям дітей визначають:
– за зміною працездатності та появою відволікання, зниження інтересу до рухів, задишки, підвищення пітливості, порушення координації рухів.
Для цього використовуємо таблицю ознак втоми під час заняття фізкультурою.
Важливим для збереження фізичного здоров’я є правильне поновлення фізичної активності після перенесених захворювань.
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.